maandag 7 maart 2011

Netwerken is niet het belangrijkste

Netwerken, netwerken, netwerken en nog eens netwerken. Dit is het sleutelwoord voor het oprichten van een stichting. Door middel van een goed netwerk kom je in contact met interessante personen die vaak iets voor je kunnen en willen betekenen.

Zodra het contact is gelegd, komen de eerste vragen: Wat doet je stichting precies?, Waar staan jullie voor?, Hoe ga je dat bereiken?, Hoe zorg je ervoor dat het geld goed terecht komt? etc. Door mijn enthousiasme kan ik hier nogal over door ratelen waardoor een vaste verhaallijn ver te zoeken is. Eigenlijk heb ik zelf een hekel aan dit soort mensen. Je vraagt ze 1 ding en je krijgt een onsamenhangend lang verhaal als antwoord. Nu hoorde ik bij deze club. Tijd om mijn lidmaatschap op te zeggen.

Zoals ik vroeger een spreekbeurt voorbereidde ging ik nu aan de slag om een goed verhaal in elkaar te zetten. Ik wil korte, krachtige, overtuigende antwoorden. De meeste vragen zijn altijd hetzelfde dus op elke vraag kan ik alvast een antwoord voorbereiden. Een kanttekening: het moet niet ingestudeerd overkomen, want ik wil nog wel mijn enthousiasme overbrengen. Het netwerken kan beginnen!

Gebruik maken van je netwerk is essentieel en het sleutelwoord, maar het wachtwoord is dat je een goed verhaal moet hebben om je netwerk te overtuigen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten