vrijdag 11 maart 2011

Woekerprijzen

Afgelopen weken heb ik mij eens verdiept in het fondsenwerven. Via mijn eigen netwerk verwacht ik natuurlijk wel donateurs te krijgen, maar ik wil ook de rest van Nederland bereiken. En wat blijkt goede doelen is een hele business. Er zijn tientallen bureau's die je kunnen helpen met acties opzetten, publiciteit geven enz. Je hebt zelfs bureau's die je kunnen helpen met het werven van donateurs. Best handig, zo kan je veel mensen bereiken die je misschien anders niet kan bereiken. 

Bedrijven bieden dit aan voor een voordelige prijs, speciaal voor goede doelen. Dat vind ik een goed initiatief. Vooral als we net zijn opgericht kunnen we wel acties gebruiken om naamsbekendheid te krijgen. Maar de voordelige prijzen blijken in mijn ogen niet echt voordelig te zijn. Er worden duizenden euro's gevraagd. Naar mijn mening niet echt goedkoop..... 
Ik zal een voorbeeld geven, voor de sceptici onder ons die denken dat ik overdrijf, een kleine stoppercampagne voor 1 maand in krant/ magazine kost 8.500,-- euro (ACHTDUIZENDvijfhonderd euro). 

Ik begin me ondertussen af te vragen of ik nou gek ben. Zijn er mensen op deze wereldbol die dit een voordelige prijs vinden? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten